söndag 5 februari 2012

Kungen har koll.

Grumpy week lider mot sitt slut. Nästa vecka tänker jag inte bränna onödig energi på idioti, idioter, dumheter och dumskallar. Nej, nästa vecka ska präglas av jämnmod, tolerans och gott humör.

Men innan måndagen kommer, måste jag bara få älta den kanske största knasbollen av dem alla, nämligen vår kung, Carl XVI Gustaf.

SvD har idag, söndag, en utmärkt, upplysande Malmö-special, som jag läser med stor behållning. Det är inte så lätt att begripa vad som pågår där nere just nu, men lite klokare blir jag faktist efter att ha läst artiklarna.

En till som har velat förstå läget i staden där våld och mord har blivit vardag, är kungen. Han beger sig på eget initiativ till Länskriminalen i Malmö, för att "se på vilken nivå det ligger", som han uttrycker saken på en presskonferens efter besöket.

Och så fortsätter han i känd stil.

-"Vi har förstått att situationen är väldigt god, men att det är ett par händelser som har hänt. Och det är alltid tråkigt när den här typen av händelser dyker upp"

Där tycker jag han naglade ner det rätt bra, eller hur?

"Nu tycker jag vi sjunger We shall overcome"

2 kommentarer:

Annelie sa...

Hahahahaha!

Anonym sa...

Jaa, den arme karln!! Kul att du är back, puss Steenen