tisdag 15 juni 2010

All in.

Jag läser i nån kvällsblaska att prinsessan Victoria har brutit sin "tärnpakt" med väninnorna. Någon gång för många år sedan bestämde tydligen hon och ett gäng tjejkompisar att de skulle vara tärnor på varandras bröllop. Och nu väljer alltså Victoria att bara ha en tärna, men däremot en herrans massa brudnäbbar. Om det nu stämmer. Jag läste det i en kvällstidning, behöver jag säga mer?

Hur som helst, kolla in bilden nedan. Det är min farfars och farmors bröllop. I januari 1922. Min farmor Rut bröt jävlar i mig inte nån tärnpakt med sina väninnor. Alla skulle vara med, annars fick det vara. Och samma sak på farfar Werners sida. Hur många marskalkar som helst. Jag har aldrig sett ett större brudfölje.

Ett småländskt festarrangemang med mottot "Ska det vara snus, ska det vara över hela ansiktet".

The More the Merrier...

4 kommentarer:

Anonym sa...

o vi bá...
lila å

Annelie sa...

Vilken underbar bild!

Anonym sa...

Och sedan blev det bröllopsmiddag à la "det stora tabberaset i Katthult", inget knussel där inte! /Kusin Karin

Jockeyboy sa...

Jaså, var det från farfars bröllop. Jag har alltid trott att det var nåt slags massvuxendop i en tältkyrka.