tisdag 29 juni 2010

Att vingla hem i chiffong.

Jag hade nästan glömt bort hur ljuvligt det är att vandra hem genom stan runt midnatt utan ytterkläder. Att känna en liten bris fladdra i tuniquen, men för övrigt bara ljummet och härligt.

Jag tänker att luften känns balsamisk, men jag är inte så säker på att det är rätt ord. Jag slår upp ordet balsamisk i SAOL och får klart för mig att det betyder väldoftande av harts och oljor. Och jag vet inte om det är just harts och oljor jag känner i näsan när jag går genom Landstingsparken i den ljumma natten. Men gott luktar det. Och ljummet är det, sa jag det?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja fan vad härligt det är..sommarnatt som lovar stillsamma äventyr..det är ju på tok för sällan man kryssar hem så i natten..och ljust är det. Men nu blir det Grekland, och bäcksvarta nätter, i tre veckor.
Jävlar vad det ska solas nu..sjöstjärneposition igen.
(försök säg det om svenska inte är your native tounge)
SJÖSTJÄRNEPOSITION..."sju skitiga sjömän.." är rena rama uppvärmningsövningen..
En trevlig sommar Ank!
Sussi