fredag 23 april 2010

Förlåt, hur var namnet?

Jag funderar lite över det manliga förnamnet Rogert. Jag vet att det finns en seriefigur som heter så. Det känns helt logiskt, för det är ett seriefigursnamn.

Men det kan väl ändå inte vara ett riktigt namn?

Ändå verkar det finnas ett antal svenska män som heter så. Några verkar t o m vara hyfsat seriösa typer. Jag har bl a hittat en läkare och en som jobbar på Naturvårdsverket.

Men är de döpta till Rogert på riktigt? Det kan väl ändå inte vara ett riktigt namn.

Rogert de Niro?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tycks vara 142 som heter Rogert i förnamn (9 i efternamn). Roger Mogert är annars en av mina favoriter.

Vimsan

Ank sa...

Efternamn räknas inte! Som efternamn fungerar det utmärkt.

Men 142 stycken! Man undrar sååå hur föräldrarna tänkte.

Jockeyboy sa...

Finns ju faktiskt såna som heter Kennert också. Det här r:et kan ju vara ett sätt att försvenska, vad vet jag.