lördag 26 juli 2008

Näste man till rakning?

I morgon ska jag gå på konfirmation. Det är Fredde, en glad fjortis som ska ta emot den Heliga Nattvardens Sakrament. Och jag har ingen som helst aning om vad jag ska ge honom i konfapresent. Total idétorka. Servettringar, silvermuggar och manchettknappar kommer troligen att stå som spön i backen på presentbordet och då återstår....... ja, just det - ingenting.

I min frustration går jag in på nätet för att söka inspiration och hittar något som heter presenttips.com. Där har de minsann en liten avdelning för just konfirmander. Förväntansfull klickar jag på fliken, nu ska mina problem lösas. Och gissa vad jag får för tips?

Rakapparat!!!!

Va??? Skulle jag ge en rakapparat till gossen? Gud, vilken märklig stämning det skulle bli. Eller dålig, rent av. Tant Gegga kommer dragandes med en rakapparat till den knoppande konfirmanden.

Tack, men nej tack. Det får bli den där helårsprenumerationen på Kalle Anka istället. Så får det bli.
Amen.

Inga kommentarer: