tisdag 8 juli 2008

Hur svårt kan det vara?

Nu får jag fan i mig sluta larva mig. Nu får jag kamma till mig och bestämma mig för att det är sommar och semester. Nu får jag sluta att hänga i stan i tid och otid, bara för att det är lite surt väder eller för att jag inte klarar mig utan badkaret och nätuppkopplingen. Eller för att jag ska "ringa några samtal". Vad är det?

Nu är det jag som målar klart på landet, så att jag kan börja bo där. Och sedan ringer jag till Destination Gotland och beställer den där båtbiljetten så att jag kan åka till Fårö och har trevligt i några dar. Och sen åker jag tillbaka till landet. Och stannar där några dar. Och har trevligt. Och njuter av sommaren.

Nu är det jag som släpper ut håret, avbeställer tidningen, slutar att duscha i tid och otid, går ut i naturen och ser till att bli lite mygg- och fästingangripen, blandar mig en riktigt fet gin & tonic, lägger årets första beuf i marinad och mig själv i hängmattan och säger till mig själv:
- "Nu, jävlar i min lilla låda, är det sommar. Börja bete dig som en sån."

1 kommentar:

Dominik sa...

ja ut och lek ordentligt. Skit i stan.
Tack för din underbara sång igår! Det första jag hörde efter god morgon från M.
Puss och vi hörs HELA tiden och jag ser fram emot utlovad middag. Är mkt flexibel.
Din D