lördag 19 februari 2011

En curlingunges sista rop på hjälp.

Och så läser jag att en mexikansk nittonåring, Estabiliz Chaves, hungerstrejkar utanför engelska ambassaden i Mexico city. Hon gör det för att tvinga den engelska kungafamiljen att bjuda henne till prins Williams bröllop i april.

-"Ska de låta mig dö bara för att de inte vill ge mig en inbjudan till det kungliga bröllopet" står det på en skylt utanför tältet där hon hungerstrejkar för nionde dagen.

Det har ju gått bra hittills, tänker Estabiliz. Så fort det är nåt man vill ha, så vägrar man bara äta sin gröt. Förr eller senare ger mamma och pappa upp. Den taktikten funkar säkert på engelska kungahuset också.

Vilken fiffig idé! Jag åker ju snart till LA och har fortfarande inte fått min inbjudan till Oscarsgalan. Jag går och lägger mig utanför amerikanska ambassaden redan idag. Det borde bita på dom jävlarna.

Och så hinner jag gå ner några kilo på kuppen också. Två flugor i en smäll, helt enkelt.

Tack för tipset, Estabiliz!

Äh schyssta´rå....

3 kommentarer:

Annelie sa...

Tack vare bildinslaget har galenskap nu fått ett ansikte :-)

Anonym sa...

men om hon tar på sig stockholmskanintofshuvuvudbonaden då?
föreslår åsen

´Jockeyboy sa...

Du kan inte lägga dig framför amerikanska ambassaden av framförallt två skäl. För det första klassas du då som misstänkt terrorist och släpps inte in i USA överhuvudtaget - så då blir det vare sig LA eller gala. Möjligtvis kan det bli en tur med en hemlig CIA-flight från Bromma till Kuba och en ny fin orange overall. För det andra skulle alla dina nästagårdspolare på TV komma och mata dig med en massa läckra röror så du blir mättare än någonsin tidigare.