måndag 6 juli 2009

Hoppas du fick bra betalt, Therese.

Det går en reklamfilm för Bobs Risifrutti just nu. Den har gått i ett flera versioner och i alla filmerna medverkar Therese Alshammar och nån simmarkille som heter Stefan Nystrand. Honom kände jag inte igen, utan jag var tvungen att kolla upp vad han hette.

Det här är riktigt dålig reklam. Inte minst för Therese...

I en av filmerna sitter Therese och Stefan i badkläder på en bänk. Båda två har varsin förpackning med Risifrutti bredvid sig. Thereses burk är stor, Stefans är lite mindre. När Therese tittar bort tar han sin lilla förpackning och byter den mot Thereses stora. Och Therese märker inget - inte ens när han börjar äta ur den stora (som han alltså snott från henne). Då tittar hon först besviket på sin lilla burk (som var Stefans från början) och sedan lystet på hans.
- Åh, den som ändå hade en sån stor burk med Risifrutti, ser hon ut att tänka.

Och jag tänker: Är hon dum i huvudet?

I den uppföljande filmen har simmarkillen Stefan redan från början en stor förpackning Risifrutti och Therese Alshammar i sin Speedo-baddräkt en lite mindre. De jämför burkarnas storlek och Therese tittar avundsjukt på hans förpackning och ser fortfarande ut som om hon tänker
- Åh, den som ändå hade en sån stor burk Risifrutti.

Och jag tänker återigen: Är hon HELT dum i huvudet??

Hur i helvete kunde Therese Alshammar gå med på att vara med i dom här dumma, dåliga reklamfilmerna där hon framställs som om hon vore totalt bakom flötet?

6 kommentarer:

Vän av ordning samt risifruttigillare sa...

Vem är Niklas? Den du inte känner till heter ju tydligen Stefan så jag bara undrar: var kom den här nya personen ifrån.

Anonym sa...

Detta kan man verkligen fråga sig! Så totalt ospänstigt tänkt av någon dyr reklambyrå..men det finns en som jag förundras ännu lite mer av..det är brudarna på stranden som talar om en yoghurt..och om sina hemska magproblem (vidrigt)och är sååå dåliga att man verkligen måste undra..jag häpnar varje gång!! Titta på den och säg mig - slå den inte alla rekord?!

Sussi

Jockeyboy sa...

Jag trodde att alla kvinnor talade så, alltså om uppblåsthet. Det är i alla fall vad min fru brukar säga att jag lider av. Även om jag mår hur bra som helst i kistan.

Ank sa...

Förlåt mig, det blev alldeles fel där. Klart han heter Stefan. Och jag kan inte ens skylla på värmen. Det bara blev Niklas i alla fall.

Men det ska jag ändra på nu. Så de som läser de här kommentarerna kommer inte att fatta NÅGONTING!!!

Sussi, tjejerna på stranden har jag inte sett, men håller fr o m nu utkik. Kul att vältra sig i skit!

Och Jockeyboy, jag ser dig och din lilla hustru framför mig när ni sitter där vid ert vackra frukostbord på det fagra Österlen och avhandlar varandras magstatus - och din uppblåsthet i synnerhet. Var är ni förresten?

Anonym sa...

Åh, de krystade låtsasväninnorna på stranden! Till och med 9-årige Sigge byter kanal när de kommer, muttrandes "dom suger på att spela".
Men hon som står och sjunger då! Någon ödesmättad sång som ska föreställa svensk och somrig men hon ser bara ut som ett lik och allt är bara kusligt och jag vet faktiskt inte ens vad hon gör reklam för, typ nån dryck.
Ja...det var mitt lilla utbrott för idag. Puss.

Anonym sa...

Ok...vet inte hur jag kom i på din blogg o läste just detta inlägg ungefär ett år sent MEN...lite research vore bra kanske innan man slänger ur sig det du gör :) Så, ang "Hur i helvete hon kan vara så jävla dum?" bifogar jag här en länk till den FÖRSTA filmen i serien om denna risifrutti o så kan vi istället säga..."Hur i helvete HAN kunde vara så dum!?" Payback is a bitch och det är REKLAM det handlar om! Och självklart är det bra betalt för båda parter. Dessutom, Stefan är en av våra största idrottsmän genom tiderna. Du vet, om du känner till något om simning så känner du till att världrekord har slagits ggr 1000 senaste 2 åren pga nya dräkter? Stefan hade WR INNAN det så storheten i det världrekordet går inte att jämföra ens med Therese WR med nya dräkten...
Men iaf...bifogar fil: http://www.youtube.com/watch?v=JkR9lkeOQkA

Ha det gott!