tisdag 14 juni 2011

Sommar, sommar, sommar.

Jag släntrade genom Radiohusparken vid lunchtid idag och där pågick programmet Sommars presskonferens. Det var ett stort mediauppbåd och nästan alla sommarpratarna var på plats. Där satt de på rad i sina blomsterkransar och var utvalda och upphöjda. Att få vara Sommar-värd är en stor ära.

Jag hoppas att det blir lite sula i årets omgång. Jag tycker förra säsongen höll en ganska låg nivå, med några få riktiga gobitar och resten mittemellan.

Ett program jag minns är P O Enqvists från förrförra sommaren. Det var oavbrutet intressant och roligt att lyssna på. Och han avslutade med ett citat från sin hund Pelle, som han tydligen har en nära dialog med. P O frågade schnauzern Pelle vad meningen med livet var och Pelle svarade sin husse så här:

- Lägg av. Vi ska alla dö en dag, men alla andra dagar ska vi leva.

Maken till klok vovve! Är inte det det bästa man har hört? Är det inte exakt just så enkelt det är? Vi är här på jorden och kliver runt ett tag och då ska vi se till att ha det så bra vi kan. Det blir förmodligen både jobbigt och motigt på sina ställen, men det kan bli många fina dagar också, om vi har tur. Och sen ska vi dö. Den dagen, den sorgen.

Jag ska baske mig brodera en kudde med detta underbara citat. Det får bli mitt sommarprojekt.

Vi ska alla dö en dag, men alla andra dagar ska vi leva.

-"Nåt mer du vill veta..?"

2 kommentarer:

Helena sa...

Brodera gärna två när du ändå är igång. Tack.

Anonym sa...

tre!
åsen