måndag 29 november 2010

Sköt dig själv och skit på dig.

Vi är några grannar i mitt hus som vinterförvarar våra pelargoner på fönsterblecken i trapphuset.

Igår kväll när jag tassade ut för att ge blommorna en liten första advent-slurk vatten, upptäckte jag att att mina pelargoner var snustorra, medan de övriga var fuktiga. Någon har alltså valt att enbart vattna sina och strunta i mina...!!?

Hur ser det ut i huvudet på en människa som går fram till ett fönsterbleck där det står sex pelargoner och väljer att bara vattna tre av dem, eftersom de övriga tre tillhör någon annan??

Inte konstigt att jorden ser ut som den gör när det går omkring folk därute med den jävla inställningen till saker och ting.

6 kommentarer:

Anonym sa...

men A, du verkar ha glömt alla VIKTIGA blom-sällskap.
konstigt egentligen m tanke på hur ofta du besökt sollentunamässan.
och dessutom alltid tagit dig längst ner i "sämsta" hörnet.
grannen din handlade helt enligt reglerna.
den stora äran ligger just i att vårda ensam och sedan föra protokoll.
fd medlem i team taklök

Annelie sa...

En tant i min trappuppgång gör likadant. Jag irriterar mig på blomeländet varje gång jag går förbi.

Ank sa...

Åsen, dessa regler gäller bara om man är med St Paulia-sällskapet, Petunia-sällskapet, Dahlia-föreningen och andra elitistiska blomsterklubbar. Där handlar det om tävling och att få fram det pampigaste exemplaret. DÄR får man vara egoistisk och se om sitt eget hus.

Men när det kommer till sketen vinterförvaring av några ynkliga pelargoner..... Tvi tusan för sån jävulsk snålhet och brist på kärlek för allt som växer och gror. Nej, där sätter jag en tydlig gräns, det ska du ha klart för dig. Vad hände med mitt efterlängtade halsband förresten? Kommer det kanske till jul? PUSSSS

helena sa...

Liten motvikt:
Damen i vårt trapphus som istället vattnar sönder allas pelargoner.
Killen högst upp som inte vattnar, men väl festar sönder dem genom att i yrt tillstånd dra dem ur krukan och ställa dem upp och ner i samma kruka.
Samma kille som, dagen efter, kryper till korset (visserligen skyllandes på kompis) och ersätter charmig vinterklen pelargon med hårt uppdriven ny, blommande sådan.
Grannar, grannar.

Anonym sa...

jag vattnar trädet åt dig.
nu är hela änteligen förgyllt!
sänds från åsen i morgon.
inte puss

Ank sa...

Inte tusen tack och inte puss. Längtar efter trädet, som ska pryda min bringa i jul. Julen firas f ö i skåneland men inte på en plats nära en ås, utan mer åt Tomelilla-hållet. Inte puss igen.