måndag 15 november 2010

Mimvarning på stan.

Jag blir hellre jagad av vargar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

undrar hur det ser ut när man mimar SEKT?
åsen

Anonym sa...

Jag undrar även hur många mimare det faktiskt finns i Sverige.
/Lilla M

Ank sa...

Om det så bara finns en mimare i Sverige, är det en för mycket, om du frågar mig. Du vet vad vi har sagt om gycklare, lilla M...

helena sa...

Mimcabaré? Då ska det väl förhållas mimistiskt till ett antal stolar och kanske has nätstrumpor på sig också?
Definitivt varning.

Jockeyboy sa...

Jag fattar inte varför det är så legitimt att hata mimare. Dom står ju bara där i sin låtsasbur eller drar i sitt låtsasrep. Dom håller åtminstone käften, vilket är mer än man kan säga om alla halvdassiga skådisar. Att mimare ligger på samma fega hatlista som Dire Straits och vita tubsockor deklasserar hatarna. Det visar bara att dom själva saknar sinne för vad som är dåligt, och bara vågar hata det som andra redan godkänt. Jag tycker Dire Straits är helt ok, tubsockor likaså i sitt sammanhang... men ok.. mimare kanske inte är mina favoriter heller. Men inte tycker jag illa om dom stumma kackerlackorna.

Ank sa...

Det var väldigt vad du har blivit tolerant och vänligt sinnad mot det mesta nu för tiden, Jockeyboy. Har du blivit religiös eller nåt?

Skulle inte förvåna mig om du gillar Kroumata och Real Group också!

Jockeyboy sa...

När fan blir gammal blir han religiös - men vid Kroumata går nåt slags gräns. Jag accepterar att dom inte kastas i fängelse - men jag kräver nån slags slagverksförbud.Att dom bötfälls om dom kommer närare en trumma än fem meter, eller nåt sånt. Vad gäller Real Group så var det förstås väldigt fina ungdomar en gång i tiden - men nu får dom faktiskt sluta med dom här dumheterna. Här kräver jag dessutom en lagändring - jag kräver ett totalförbud mot barbershop-musik med dödsstraff för alla som uppträder i gammaldags randiga byxor, väst och plommonstop och inte håller klaffen. Annars är jag nog, som du säger, en betydligt tolerantare människa numer.

Ank sa...

Det finns en grej som är värre än barbershop - och det är kvinnlig barbershop. Fy fan, säger jag, det borde betraffas med stegling.