onsdag 7 mars 2012

Snäv inriktning AB

Jag tittar ju en del på teve. Jag råkar också jobba med teve, men det hävdar jag på fullaste allvar har mycket lite att göra med mitt teve-tittande. Jag glor helt enkelt mycket på teve och det hade jag gjort oavsett vad jag hade jobbat med.

Jag har hyfsat många kanaler, men inte jättemånga. Femtiofem totalt. Det är ingenting jämfört med många andra.

Ibland när jag surfar runt bland mina femtifem kanaler, häpnar jag över att det finns utrymme för så oerhört smala och nischade program. Att det finns tillräckligt många tittare för att producera program som bär titlar som "Jag visste inte att jag var gravid", "Pinsamma kroppsöppningar", "Finska fältslag", "Extrema samlare" och "Jag kan inte slänga nånting".

Nu har jag sprungit in i ett nytt stenhårt nischat program som fascinerar mig nåt oerhört.

Programmet går på National Geographic Wild och heter "My dog ate what?". Precis som titeln antyder handlar programmet om vad hundar kan trycka i sig när man vänder ryggen till. Förra veckans avsnitt handlade bl a om en schnauzer som hade ätit upp en kemtvätttsgalge och det var oavbrutet fänglande.

Kvällens avsnitt av programmet heter "Majskolvar på spett, nappar och stringtrosor" och handlar om vad som kan stå på menyn för bl a en gul labrador och en Kavalier King Charles spaniel.

Programmet börjar om en halvtimme och jag kan knappt bärga mig.

Har nån sett mitt nya lipgloss...?

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, gud så underbart! Jag vill också se! Förresten åt selma upp sigges mössa igår. Inte lika rafflande som en galge dock.